ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

ورود ۹۲۱ هزار و ۶۳۸ زائر به مشهد| هیچ کدام از اقلام مورد نیاز زائران در استان کسری ندارد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۸۳۶۵۱
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
ورود ۹۲۱ هزار و ۶۳۸ زائر به مشهد| هیچ کدام از اقلام مورد نیاز زائران در استان کسری ندارد+ فیلم
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ تا ۱۹ شهریور ۹۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر بوده که در مقایسه با تعداد روز‌های مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد امروز، ۲۰ شهریورماه، در چهارمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در هتل روتانا برگزار شد، اظهار کرد: آمار ورود زائران در ۱۸ شهریور ۱۹۶ هزار و ۶۹ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه ۲۷ درصد رشد داشته و آمار ۱۹ شهریور نیز ۱۸۹ هزار و ۹۶ نفر بوده که رشد ۱۰ درصدی داشته است. آمار تجمیعی از ۱۵ تا ۱۹ شهریور ۹۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر بوده که در مقایسه با تعداد روز‌های مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: روز گذشته حضور وزیر کشور را داشتیم که مسائل حوزه خدمتگزاری به زائران به صورت میدانی و مصداقی پیگیری شد. مهم‌ترین مساله‌ای که دیروز تعیین تکلیف و دستور آن صادر شد این بود که استان‌های سراسر کشور در امر پشتیبانی و حمایت از امور خدمت‌گزاری زائران دهه پایانی صفر استان‌های خود به طور جد ورود پیدا کنند و به ویژه در زمینه حمل‌ونقل همکاری داشته باشند.

گنابادی‌نژاد افزود: مصوب شد فروش بلیط رفت و برگشت از تمامی استان‌ها به مبدا مشهد اجرایی و عملیاتی شود. همچنین تاکید شد استانداران، نمایندگان استان خود را در روز‌های پایانی دهه صفر در مشهد مستقر کنند تا در روند بازگشت نظارت لازم را داشته باشند. امیدواریم امسال نیز مشکلی نداشته باشیم. نیازمندی‌های مربوط به اقلام مورد نیاز توسط هلال احمر به وزیر کشور اعلام شد و با وزیر دفاع نیز تماس داشتیم. برای یک سری نیاز‌ها با شهرداری تهران به عنوان معین صحبت شده بود که دستور اجرایی صادر شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: ما در حوزه اسکان همچنان ظرفیت خالی داریم و تا این لحظه نگرانی نسبت به طرفیت اسکان نداشتیم. امیدواریم مشکلی هم تا پایان دهه نداشته باشیم. هیچ کدام از اقلام مورد نیاز زائران در استان کسری ندارد و اگر مشکلی در امور خدمت‌گزاری به زائران باشد، مشکل اجرایی است.

وی ادامه داد: در مسیر زائران پیاده نیز مشکلی وجود ندارد و تنها برخی مکان‌ها گلایه‌مندی در حوزه گاز داشتند که پس از هماهنگی با پخش فرآورده‌های نفتی استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در تامین سوخت اعم از نفت، بنزین، گازوئیل و گپسول گاز تدارک دیدیم. اگر ضعف‌ها و نارسایی‌هایی وجود دارد باید با دخالت فرمانداری‌ها تعیین تکلیف شود.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه مفهوم زیارت و گردشگری مشخص است، عنوان کرد: نه گردشگری زیارت بوده و نه زیارت گردشگری است. مشهد بزرگ‌ترین قطب جهان تشیع و کشور بوده و تمام مولفه‌های این شهر به برکت ظرفیت زیارت است. برای بازنمایی و معرفی این ظرفیت کار‌های خوبی شده، اما برای بازنمایی ظرفیت مشهد در گستره ملی و بین‌المللی ضعف داریم. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: زمانی که قیمت هتل‌ها را در اینترنت گذاشتیم، مساله برای همیشه حل شد. الان از سازمان صمت می‌خواهیم قیمت چند قلم خدمات از جمله عکاسی، خشکبار و زعفران را در سطح وسیع در اینترنت قرار دهند. مردم خودشان کار نظارت را انجام می‌دهند. 

در ادامه محمدعلی توسلی، مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: زائران پیاده‌ای که ثبت نام کردند از دو روز آینده وارد می‌شوند. در ملک‌آباد حدود ۳۰۰۰ زایر پیاده مستقر بودند. موکب‌ها در مسیر برای خدمت‌رسانی آماده هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->